Rezsicsökkentés

A kutatás során mértük, hogy érzékelték-e, s ha igen, mennyire érzékelték a felhasználók a szolgáltatási díj csökkenését a rezsicsökkentés utáni első számla kézbevételekor.

A megkérdezettek 18%-a nem foglalkozott ezzel kérdéssel, és további 9% nem tudja, 1% pedig nem válaszolt arra, hogy érzékelte-e a rezsicsökkenés hatását a díjszámlán. Vagyis a felhasználók közel háromnegyede (72%) számára releváns téma a rezsicsökkentés érzékelése. A rezsicsökkentést kísérő, értelmező kommunikáció szükségességét utólag igazolja az, hogy a felhasználók markánsan eltérően érzékelték a szolgáltatási díj csökkenését: 22% szerint a kormányrendeletben előírtnak megfelelő mértékben (10%-kal) csökkent a díj; ugyancsak 22% azonban kisebbnek érzékelte a csökkenést a vártnál; és 20% számára nem volt egyértelmű, hogy a szolgáltatási díj csökkent volna; 8% szerint pedig egyáltalán nem csökkent. Ez a szórás nagy. Az érzékelések nagyfokú megoszlása azt erősíti meg, hogy indokolt volt a díjváltozás értelmezése a számlán és a hozzá mellékelt levélben.

grafikon...