52/513-513
4025 Debrecen, Hatvan u. 12 - 14.
[Skip to Content]

Hírek

09
Dec

A számok tanúsítják: kedvelt termék a csapvíz

2013-12-09 10:20

A debreceniek víz- és környezettudatosak, a közmű-szolgáltatások közül az ivóvíz- és szennyvízszolgáltatást tartják a legfontosabbnak. Az ivóvíz, a Debreceni Vízmű Zrt. terméke széleskörűen elfogadott és kedvelt, a cég megbízható szolgáltatóként él a felhasználók tudatában. A kétirányú kapcsolat cég és felhasználó között még élénkíthető.

Ez derül ki a nyár végén 1.000 fős mintán végzett reprezentatív elégedettség-mérésből. A gazdasági élet és a felsőoktatás közötti együttműködés szép példája, hogy a Debreceni Vízmű Zrt. a Debreceni Egyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékét bízta meg a közvélemény-kutatással. Az apropót a minőségbiztosítási rendszer kötelezettsége adta, továbbá az, hogy a rezsicsökkentés a víziközmű-szolgáltatás terén 2013. július 1-jével lépett hatályba.
A csapvízről egyéni ízlésünk alapján mondunk ítéletet: ennek fényében kell értékelni, hogy a felhasználók közel két harmada közepesnél jobbnak tartja a debreceni csapvíz ízét. A víziközműves szolgáltatásban az ügyfelek több mint fele nem tapasztalt rendellenesességet az utóbbi egy év során. Egyre több debreceni tekinti kiemelten fontos közösségi vagyonnak a vízkészletet, s közös érdeknek a rendszeres díjfizetést.
Kiderült ugyanakkor, hogy a víztudatos, a termékkel és a szolgáltatásokkal elégedett lakosság nem ismeri eléggé a víziközműves tevékenység magas szintű szakmai hátterét. Sokan nem tudnak eleget arról sem, hogy a Debreceni Vízmű felelős polgára Debrecennek: szervezeteket, egyesületeket segít adományaival az oktatás, a kultúra és a sport területén. Az is kiderült, hogy a felhasználók mintegy fele minőségi és élettani előnyöket vár az ásványvíztől, ezért, ha választhat, nem csapvizet iszik. A Vízmű számára fontos, hogy ők is minél többet tudjanak meg a csapvíz életfenntartó szerepéről és értékeiről, hogy ne csak a reklámok alapján válasszanak. Mindezen a tudatos kommunikáció segíthet. A felmérés szerint a felhasználók elsősorban a számlamellékleten és a céges honlapon várják az őket érdeklő információkat a Vízműtől. E két eszköz segítségével megfelelő információt kaptak a debreceniek ahhoz is, hogy pontosabban értsék a rezsicsökkentéssel járó díjváltozást.

Debrecen, 2013-12-06


Debreceni Egyetem
Kommunikáció- és
Médiatudományi Tanszék
 


Címkék: közvélemény-kutatás
Megosztás  |  

Hozzászólások

4025 Debrecen, Hatvan u. 12 - 14.
52/513-513
4025 Debrecen,
Hatvan u. 12 - 14.
52/513-513
Lap tetejére