Szolgáltatásunk és annak minőségével kapcsolatos felhasználói elégedettség
Ígéretünknek megfelelően az alábbiakban az elégedettség mérés első témakörében szerzett tapasztalatainkat ezúton osztjuk meg Felhasználóinkkal.
A kitöltött kérdőívek kiértékelése alapján arra lehet következtetni, hogy egyelőre mind a honlapunkat, mind ügyfélszolgálati irodánkat zömében debreceni Felhasználóink látogatják. Az ellátott lakosság soraiból kikerülő válaszadók 82,9%-a debreceni felhasználási hellyel rendelkezik, ami csak kisebb mértékben tér el a 75%-os arányt képviselő debreceni lakos számtól.
A válaszadók több mint 80%-a mind az ivóvíz-, mind a szennyvízszolgáltatásunkat igénybe veszi, így teljes relevanciával tudták kinyilvánítani elégedettségüket.
Az elégedettségre vonatkozó kérdéseinket egy 1-től 6-ig terjedő skálán válaszolhatták meg a kitöltők, elkerülve ezáltal, hogy a kényelmes arany közép utat választva, a 3-as értéket jelöljék meg. Az 1-es érték a teljes elégedetlenséget, míg a 6-os érték a teljes elégedettséget képviseli. A 6-os skálának köszönhetően így mindenképpen billen a mérleg nyelve valamilyen irányba, eldönthetővé válik ezáltal, hogy inkább negatív, vagy inkább pozitív attitűddel bír az adott válaszadó.
A kérdőívünk első két kérdése arra irányult, hogy mennyire elégedettek Felhasználóink az általunk nyújtott vízszolgáltatással, illetve a szennyvízszolgáltatással. Mindkét esetben igen pozitív eredmény született. A válaszadók 88.87 %-a a 4-es, az 5-ös, illetve a 6-os pontszámot adta erre a kérdésre, tehát inkább elégedett a nyújtott vízszolgáltatással, semmint elégedetlen. Az 1-es, a 2-es, és a 3-as pontszámot csupán a kitöltők 9.84 %-a jelölte be. Erre a kérdésre a kérdőívet kitöltők 1.29 %-a nem válaszolt.
A szennyvízszolgáltatás esetében az elégedettség mértéke is kiugrónak nevezhető, hiszen míg a három legkisebb értéket a megkérdezettek 9,27 %-a jelölte be, addig a legmagasabb három értéket 75,81 %-os arányban tartották indokoltnak.
A kérdőívünk 3. kérdésére – miszerint mennyire elégedettek a Debreceni Vízmű Zrt. által nyújtott ivóvíz minőségével – a válaszadók 20,16 %-a 4-es pontszámot, 32,34 %-a 5-ös pontszámot adott, míg a 6-os pontszámot 26,94 % választotta; tehát a Felhasználók jelentős része 79,44 %-a elégedett az ivóvíz minőségével. A minőség biztosítása érdekében a Társaságunk Laboratóriuma évente mintegy 8-9000 minta vizsgálatát végzi, a fizikai, kémiai, mikrobiológiai jellemzők alapján minősíti a termelt és a szolgáltatott víz, illetve a csatornahálózatba bocsátott szennyvizek minőségét.